men hallå eller!

Nu var det några da´r sen jag skrev igen så jag tänkte jag skulle ta o skriva några rader om veckan som gått.

Jag började ju arbeta i måndags och det har varit sjukt kul och samtidigt sjukt stressigt, jag sätter så höga krav på mig själv så jag vill ju gärna kunna allt o lite till på en gång men så är ju inte riktigt fallet.. Men jag har lärt mig riktigt mycket på denna vecka och jag trivs som fisken i vattnet både med arbetet i sig och med människorna som jobbar där, jag har aldrig varit med om mer hjälpsamma och trevliga människor! Jag tror detta jobb passar mig som handen i handsken och nästa vecka ska jag göra så bra ifrån mig som jag bara kan och jag ska försöka att inte skynda på allt för mycket, jag får helt enkelt skynda långsamt och hellre göra allt lite mindre snabbt och rätt än för fort och fel :) Men jag ser defenitivt en framtid på ICA lagret! Me like
Och igår på väg till jobbet så hoppade det upp en grävlingsdjävul framför bilen så det small klockan halv 6 på morgonen, jag var ganska så icke pigg så jag reagerade knappt, det vart dock en väldans smäll och bilen pajjade litegrann men föräkringsbolaget mitt betalar upp till 3000 på lagningen och det tackar vi för!
Var lite halvtråkigt att vakna imorse och inse att jag inte skulle få åka och jobba men det är ganska skönt att få vara hemma och sova ut, eller ja det _SKULLE_ ha varit skönt om jag fick sova ut men det fick jag ju inte då Emilia slog upp sina blå klockan 04.45! JIPPIIIIIIII =/ Men men förhoppningsvis så får jag sova ut imorgon för jag känner att det skulle behövas :)

Emilia min lilla prinsessa har gått och blitt smittad med ögoninflammation usch och tvi :( Stackars lilla hjärtat.. och inte nog med det så är hon både hostig och snorig också men ändå lika glad och försöker orka med så mycket som möjligt. Jag är verkligen bortskämd med att ha en helt makalöst underbar dotter.. Men jag säger som vår präst vi hade på dopet sa : Man kan inte bara skylla på föräldrarna när barnen är gnälliga och dumma, man får även hylla föräldrarna när barnen är lugna, snälla och trygga! Det blir helt enkelt vad man gör det till, självklart så är det ju till stor hjälp att barnet ifråga är snäll och go från det att de kommer till världen men jag tror ändå på att det blir vad man gör det till och det tänker jag stå fast vid!

Idag har vi varit ute på byn och kollat på när team picasso sjöng för oss, vi har även fikat med mamma och grannen sedan vart det en tupplur för mig och Emilia på ca 2 timmar och nu för en stund sedan kom vi precis hem efter att ha blivit bjudna på god grillad mat av grannarna :) En lyckad dag helt enkelt! Imorgon får vi finbesök alá Tebbe och det är efterlängtat! Jag ska ta för mig av en riktigt stooor bamsekram och hoppas på att Emilia är på bra humör när hon kommer så hon får se vilken underbar liten flicka jag och Stoffe lyckats avla fram.. trots att hon är väldigt sjuk så är hon ju som sagt en underbar stor bebis och hon är bara MIN (läs _lite_ Stoffes)

Nu ska jag faktiskt slänga mig i sängen o sova så sött..


God natten <3

Kommentarer
Postat av: Kate

kolla in mitt Puder Tips, tipsa gärna mig också ;)

2010-08-12 @ 23:21:59
URL: http://kategundersental.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0