wrooom!

Thats the sound of our new riiiiide xD


Japp idag var Stoffe & pappa o hämtade hem vår nya bil :) Jag är inte sådär super intresserad av bilar men jag åker gärna fint och bekvämt sen får det vara precis vilken bil som helst! Så länge den är säker att sätta min ögonsten i och sålänge den rullar både dit och tillbaks till wherever man nu åker så e jag nöjd.. Men nu på senaste tiden har vi fått åka finare o finare tack vare min kära far som kan kallas minibilhandlarN om så önskas ;) Denna gång är vi TOKnöjda missförstå mig inte vi har varit nöjda hittills också men som sagt nu e vi supernöjda :D Det är en Volkswagen Passat highline 1.8t  en 02:a för er som kan något om bilar men för er andra som e ungefär lika nollade som en själv är det alltså en perfekt familjebil helt enkelt! Tack o tack o TACK igen till min kära far som gjort det möjligt för oss att åka så fint.. Kalla mig bortskämd, kalla mig pappas lilla flicka.. kalla mig girig, ja ni får kalla mig precis vad ni vill för jag har en svinfin bil och världens bästa pappa sådeså! NANANA :D Och om jag ska vara helt ärlig så tror jag nog inte att det var direkt för min skull denna affär blev av, det var nog snarare pga morfars lilla ögonsten och att hon ska åka säkert och bra! Nog om det..


Idag har jag o Emilia varit och badat precis som förra söndagen.. Christoffer som skulle ha badat med oss idag var tvungen att vara kvar hemma för min kära far hade lovat bort honom som skoter instruktör åt hans vän.. och självklart så skulle han ju komma precis när vi var redo att åka o bada.. men men det är ju 8 gånger kvar att bada så han hinner gott o väl vara med sen :) Emilia tyckte iaf att det var precis lika kul som innan o plaskade glatt, När vi kom hem sen så var hon helt slut o däckade i sin säng o sov i några timmar.. Märkte när hon vaknade att det var något som inte stod rätt till för den flickan är inte gnällig i vanliga fall o nu gnällde hon tametusan för allt och ingenting, tänkte dock inte speciellt mycket på det utan gav henne mat & vatten o sen var det bara att slänga henne i sängen igen.. Efter att ha sovit någon timma igen vaknade hon o var precis lika gnällig som innan hon somnat.. Jag lämnade henne med pappa Stoffe för o gå en långpromenad med Fanny & Nemo, det var riktigt skönt o det ska garanterat göras om :) När jag kom hem så fick jag ta tempen på mimi eftersom Stoffe inte vågar o visst hade hon väl feber mitt liv.. 38.8 o skållhet o precis lika gnällig som innan jag lämnat henne för att gå på promenad.. Det var bara till att ge henne en sup alvedon försöka hälla i henne så mycket vatten som möjligt samt ge henne kvällsvällingen & lägga henne i sängen.. Stackars liten :/ Hon sover i skrivande stund men det känns som att vad som helst kan störa hennes oroliga sömn just nu.. hoppas hon får sova inatt bara!


Vi har även haft finbesök idag i form av bror Tommy med sambo Kika.. dom ville låna Nemogrisen o ta en promenad o visst fick dom göra det :) Nemo behöver all stimulans & uppmärksamhet han kan få, han har blivit ganska åsidosatt sen Emilia kom till världen men så enkelt e det ju bara.. dock anser jag själv att stoffe iaf är duktig på att få honom o känna sig som en i gänget, även om han inte alls fått tillräckligt av varken fysisk eller psykisk stimulans. Men det ska det bli ändring på.. det är ett måste! Så den 27 april börjar vi kurs i västerås : Kontakt & Vardagslydnad 2 och det ska bli riktigt kul, både för oss och för grisen :)


Det var allt för detta inlägg.. tjo o tjim =D

MÅ VÄL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0