Sun is shining..

.. the weather is sweet!


tjuliluuuhu i stugan

Här sitter jag inomhus och knappar på min lilla rosa och kollar på Ellen på tv medans lilla prinsessan min ligger och trynar i vagnen på balkongen. Jag önskar att jag hade en vagn i min storlek så jag kunde göra henne sällskap där och sova ett par timmar, det vore något det! Sitter och väntar på att klockan ska bli mer så Stoffe kan komma hem från jobbet så vi kan åka och storhandla.. jag är så grymt sugen på att laga någon god mat och har varit sugen på att baka i flera dagar nu så det ska jag också göra om det hinns med innan vi ska pracca ikväll, förhoppningsvis hinns det men förmodligen inte! Nu får ni inte tro att jag är någon superkock jag har bara fått för mig att jag ska försöka iaf då jag aldrig varit speciellt förtjust i varken matlagning eller att baka överhuvudtaget, men alla förändras och detta är en god förändring anser jag. Det tror jag Stoffe tycker också så han slipper åka till snabbmatsställen hela tiden. Jag tror att det beror mycket på att jag "inte blir vad jag äter" Jag är nämligen en sådan som kan smälla i mig både det ena och det tredje utan att det märks överhuvudtaget på min kropp. Däremot så vill jag nog helst inte se hur insidan ser ut för då skulle jag nog få en chock! Hemska tanke.. Emilia är snart så stor så hon kan och förhoppningsvis vill hjälpa mamma att baka och laga mat och då vore det ju inte fy skam om mamma faktiskt visste vad hon höll på med, eller vad säger ni? Sen vill jag ge min dotter nyttig och väl lagad mat när hon väl börjar äta vår mat.. För tillfället äter hon burkmat som jag för övrigt absolut inte har något som helst emot, jag anser att det absolut inte är någe fel på den och eftersom jag själv knappt äter min egen mat så vill jag helst inte ge min älskade dotter den heller, nepp inte förrän jag vet vad jag håller på med! Det blir ett projekt det också.. Jag vill vara den där mamman som alla Emilias kompisar pratar om, super mamman. Det är ett mål och jag kommer inte misslyckas, jag vägrar misslyckas! Huvudsaken är ju egentligen att Emilia tycker att jag är världens bästa mamma och jag ska inte ge henne en enda anledning till att tycka någe annat, det är ett löfte!


Ne gud vad hungrig jag blev nu, g2g! CYA xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0