Tjuliluluuuu

Hejhejhejhej!

Alltså först o främst så vill jag helt enkelt ge mig själv en riktig klapp på axeln o säga att jag själv anser att det varit ganska frisk bloggtrafik för en gångs skull här hos mig och jag har inga planer på att sluta skriva heller, jag har fått för mig att det hjälper mig ganska mycket att vädra lite o slippa ta ut onödiga frustrationer på mina nära och kära! Konstigt nog så känns det inte som om det är allt för mycket som tär på mig just nu, i vissa sken kan jag nog tillochmed i vissas ögon verka likgiltig & känslokall men så är icke fallet utan jag har helt enkelt bara bestämt mig för att bry mig mindre om onödiga skitsaker och bry mig mer om det som faktiskt spelar någon roll här i världen dvs dom positiva saker och människor som finns i mitt liv.. Så mycket ros till mina nära o kära och mycket ris till dom som i mina ögon är onödiga samt inte värda min energi :) And with that beeing said..


Igår hämtade Christoffer sin vän Tobias aka Proofen, han kunde nämligen inte komma när Stofo fyllde år så då bestämde dom date igår istället..  så dom roade sig med att åka skoter ett tag på eftermiddagen o sedan var det filmtajm ända tills dom båda slocknade på soffan snarkandes i kör, de barnen!

Dagen startade helt underbart med den vackraste filur som världen skådat bredvid sig sprudlande av värme, glädje & kärlek.. joddlande om allt och ingenting, så underbart! Solen sken och att termometern visade -17 var ingenting att haka upp sig på! Finfint :) Magen började väl kurra som vanligt vid lunchsnåret & jag skickade iväg grabbstackarna till lilla haket Milano och det blev en fet lunch i form av Calzone special, mumsfillibabbaaaa. Jag måste nog vara en utav dom mest onyttiga människor som finns & jag tackar för generna jag har som tillåter mig att äta whatever whenever.. För tro på fasiken att det blev snabbmat till kvällsmat också.. till mitt försvar vill jag påpeka att jag inte hade mycket till val då hela tjocka släkten (nästan iaf) bestämde sig för att äta sånt o jag är ju inte den som är den så jag erbjöd mig att haka på! HÖHÖ.. Nu blir det ingen mer skräpmat på ett tag, blotta tanken av det gör mig sjösjuk urk. Vill inte veta hur min kropp ser ut invändigt efter all skit man stoppar i sig.. Folk verkar tro att bara för att man är smal o inte går upp i vikt no matter what så är livet en dans på rosor o allt är så himla prima skinka.. men det är FEL! Visst är det väl skönt att veta att man kan äta precis vad man vill utan att behöva oroa sig för dallrande gäddhäng o liknande saker men som sagt invändigt mår nog inte min kropp som den ska, men det ska bli ändring på det.. Jag har fått reda på vilka tider Tuna tränar och jag ska införskaffa mig ett par innedojjor o börja dribbla fotboll igen inom en snar framtid! Det ska bli riktigt skönt.. efterlängtade träning!


I skrivande stund är jag väldigt utmattad & trött, funderar starkt på att gå o lägga mig o kanske tillochmed lyfta över min älskade skatt till min säng så jag får ligga o njuta av hennes närhet inatt också.. Pappa Stoffe är ute och åker skoter tillsammans med min käre bror sedan X antal timmar tillbaka o dom lär nog inte vara klara förrän inatt någon gång.. dom blir verkligen som små barn på julafton när dom kör rally med dessa skotrar, jag har väldigt svårt att förstå vad som är så brutalt skoj så jag överlåter med glädje skoteråkandet till Christoffer med följeslagare! Efter att vi lämnade av Proofen hemma i torshälla så åkte vi till Willys och handlade lite nödvändigheter, resterande av dagen spenderades hos Senior Jonasson´s.


Ja det var väl allt för idag det.. tack och bock sov gott osv =D


MÅ VÄL!

Kommentarer
Postat av: Milla

Ja en RIKTIG klapp ska du verkligen ha, vad har hänt här på bloggen? Det skrivs nytt hela tiden! - Jag är över lycklig! Kommer ju inte hinna med att hålla mig själv uppdaterad när nya veckan börjar.. men men.. Vi hörs ju på telefon! =) <3

2010-03-06 @ 23:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0