Sitter...

... och kollar på Sveriges Värsta Bilförare och blir allvarligt talat helt förbluffad över hur dåliga vissa människor är på att köra bil.. Är det överhuvudtaget möjligt och den största frågan som kommer upp i mitt huvud är vilka är dom jädra puckona som delar ut dessa körkort till höger o vänster och till tamefan vilka idioter som helst? Jag känner dock till några stycken av mina vänner (läs Ninni) som inte ska ha körkort för hon är inte bara rädd när hon sitter bredvid utan hon är tro´t eller ej mer rädd när hon sitter bakom ratten själv! Ja till hennes försvar så är hon ju söt iaf :) Och det bästa jag någonsin hört om hennes bilkörning är ju iaf när hennes kompis/kusin eller vem det nu än var, talade om för Ninni att ta vänster i rondellen.. Ninni gjorde glatt som den här personen sa och tog första vänster i rondellen.. En snabbtänkt kompis konstaterade snabbt att Ninni var lika blond i huvudet som i håret och det grundades på att Ninni aldrig kört i en rondell innan och körde då mot trafiken åt vänster i rondellen :P Heeelt underbart.. när jag fick denna historia berättad för mig så var inte ett öga torrt för jag skrattade så jag grät ja det var nog inte långt ifrån att jag kissade på mig! Hon använde här till sitt försvar att i den hålan hon tog körkort i fanns det absolut ingen som helst rondell och det är för mig ett under då jag själv har bott i rondellernas stad alá Äckeltuna dom senaste åren, ja hur som haver så fick jag mig ett gott skratt och Ninni jag älskar dig inte mindre för det! Snarare tvärtom mitt lilla charmtroll :P


För övrigt så hände det en supergullig sak idag.. jag fick dock inte bevittna det utan jag fick det berättat för mig.. Det var nämligen så att Emilia var nere hos min mamma och väntade medans mina brorsdöttrar och jag var uppe o gav Nemo lite gottis i form av kalla köttbullar.. När vi kom ner så hade Anna-Mia och Erik (min brorson) kommit till mamma och dom talade om för mig att jag nyss missat det gulligaste på länge.. jag undrade såklart vad dom menade för ingen av dom är speciellt gulligull, dom berättade då att när min kära brorson Erik som är 14 månader gammal och precis har lärt sig gå hade på stört staplat fram till dotra min som satt mitt på köksgolvet han hade hukat sig ner och gett sin lilla kusin den goaste bamsekram man kunde tänka sig, hur söt får man lov att vara? och WHY??!?! varför var jag så illa tvungen att vara uppe o mata Nemogrisen med köttbullar när jag kunde ha fått bevittna något som kan ha varit det sötaste ever? Ja jag hoppas ju iaf på att nästa gång Erik kommer att det blir en favorit i repris och att jag får äran att se det. Han är nog den mest omtänksamma och snällaste 14 månaders kille jag någonsin har träffat på han om någon (förutom mitt eget barn förstås) kan omvända vilken barnhatare som helst! Han gör ofta söta saker när det gäller Emilia, som en gång så satt han framför henne på golvet o försökte leka med henne bäst det gick.. Emilia hade då fått en dilla på att försöka dra av honom hans strumpa, Erik tittade på Emilia sen på sin strumpa.. tittade på Emilia igen tog sedan av sig sin strumpa som hon kämpat med ett tag och gav den snällt till henne! Barn är helt underbara.. Erik och Emilia ni är för goa! Mamma/ Faster älskar er! <3


Sitter och kollar lite på resor mamma o pappa ska nämligen bege sig till thailand någon gång nu i mars e det nästan bestämt och jag o Christoffer e bra sugna på att åka med.. fly detta land o skitväder för o inte tala om SKITmänniskor också! Komma härifrån för att sedan komma tillbaka med ny ork och nya krafter! Ja det är ju ingenting bestämt ännu men det lutar åt det hållet.. det kan behövas! :)

Imorgon ska vi möta Marie & Tyra vid statoil klockan 09.00 för att åka tillsammans till Vallmobadet och bada med våra underbara prinsessor, det ska bli mys det.. jag ska nog ta och gå o borsta mina tänder och sedan lägga mig i sängen o somna sött till mitt lilla gryns snusningar :)

Sov gott och ta hand om er allesammans! <3

Kommentarer
Postat av: Ninni

du åker då fan ingenstans utan mig, det ska gudarna spotta på!!!!

2010-03-05 @ 07:26:43
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: louise

Hej! Vilken mysig blogg, hur mår du?:)

2010-03-05 @ 11:07:33
URL: http://knashultman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0