Christina EMILIA Elisabeth Jonasson

Goddag!


Tänkte jag skulle skriva några rader om min älskade dotter och uppdatera lite om hur det går för henne med allt vad det kan vara som försigår just för tillfället.

Just för tillfället så ligger hon o trynar sött i sängen och pappa stoffe ligger bredvid i vår säng o väcker dom döda i gravarna här på kyrkogården bredvid med sina sjukt monsterliknande snarkningar! Stackars barn som får sova där inne, fast å andra sidan så stör det nog inte speciellt mycket eftersom det har varit så ända sen hon kom till världen så hon är med andra ord ofrivilligt van. Idag är vi bjudna på badkalas av min brorsas äldsta dotter så om ca en halvtimma så bär det av mot Vallmobadet. Emilia älskar att bada, spelar ingen roll om det är i badbaljan som för övrigt är för liten för henne eller om det är i en bassäng allt vatten e skoj! Hon tycker även om att duscha tillsammans med mamma och det är nog bland det mysigaste som finns.

Emilia är snart 8 månader gammal, ja jag vet! HELT SJUKT. Men så är fallet iaf och det är underbart att få äran att skryta med att man är mor till en sådan vacker och underbar skapelse som hon är, jag kan inte vara mer lycklig att jag har dig min älskade skatt! Hon är så duktig min lilla/stora tjej hon "pratar" konstant hela tiden, aldrig är hon tyst.. tom när hon sover så gnyr hon och det är UNDERBART! Finns nog ingenting som ger mig mer ro i kroppen än att ligga bredvid henne och höra hennes andetag och mysiga gnyfasoner, bästaste bästa. Hon håller på att försöka ta sig framåt hennes krypteknik fungerar sisådär om ni frågar mig, det är nämligen så att hon drar sig framåt sakta men säkert när hon har kommit en bit ställer hon sig i krypställning och gungar tillbaka och vips så är hon på ruta ett igen och blir flyförbannad för att hon inte tagit sig någonstans.. haha stackars liten prinsessa! Men inom en snar framtid tippar jag på att hon ska ha listat ut någon bra teknik som gör att hon kan ta sig från punkt A till B! Allt har sin tid :)


Jag skulle kunna sitta o skriva hur länge som helst om min ögonsten men ni skulle nog tröttna på att läsa och jag har tyvärr inte tid att trötta ut era ögon längre för nu blir det till att packa badväskan och väcka dom två liven som ligger o snusar!

Efter badet ska vi även åka o hämta Stoffes kompis Proofen o när vi kommer hem så ska förmodligen jag och Nathalie göra byn/stan osäker i sällskap av en flaska minttttutuutuu o kanske andra gosaker också! =D hoopppas!


GLAD PÅSK O ALLT SÅNT <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0